April 02, 2014

Fullt ös, medvetslös!

Idag är första dagen jag är ledig sen förra måndagen! Eller ah, jag blev visst inte ledig. Ska hoppa in på Friskis ikväll, men bara ett par timmar, så fick en ledig dag iaf! 
Planen var från början att jag skulle hem till Vetlanda, för att jag, mamma och syrran skulle åkt till Ullared imorgon, men planen blev inställd då min älskade mamma fick en akut operationstid imorgon istället, och det går ju först alla gånger. Så ah, det får bli e roadtrip till Ullared en annan dag helt enkelt! Men en ledig dag imorgon SKA jag ha. En HEL ledig dag. Jag måste det. Har känt att jag har vart ett litet nervous breakdown de senaste dagarna efter alla hårda dagar. Jag har ju som sagt jobbat dubbelt varje dag med jobb och plugg. Har gått upp tidigt för att hinna med träningen, för den extremt viktig för mig om jag ska ha energi att klara vardagen nu och känna mig pigg. Men det tar på krafterna att ligga på topp varje dag. Och det är det jag strävar efter, men ibland måste jag komma ner på ytan igen och ge mig själv lite cred för allt slit jag gör varje dag. 
Så imorgon blir det nog en lite lugnare dag. Syrran ska köra mamma till sjukhuset i Jönköping och då ska vi passa på att träna ihop! Ska bli riktigt nice! Och resten av dagen ska jag nog bara ta som den kommer. Känner jag för att plugga så gör jag det, annars kommer jag ta en välförtjänt vilodag från alla måsten. För sen är det fulle rulle fre-lö-sön! 
Fredag blir det jobb på Friskis igen, på lördag blir det en heldag på friskis med utbildning för alla anställda (ska bli riktigt kul!) och på lördagkvällen blir det 50års fest för Victor och Andreas som båda har fyllt 25 nu det senaste! Och sen söndag blir det jobb på H&M. 
Så, fullt ös medvetslös liksom.

Translation:
Today is the first day I'm off since last Monday. Or, I won't be all off today, coz I'm working a few hours tonight at the gym, but at least I got the day off!
The plan was for me to go home to Vetlanda today and go to a big "shopping place" tomorrow with my mom and sister. But my mom got a time for surgery of her thumb tomorrow so we had to cancel that.
So then I WILL make SURE to have a complete day off tomorrow. I need that badly. I've been feeling like I'm close to a nervous breakdown lately coz of all the work I'm doing. I mean I've been working double everything lately, bot at work and with studying. I've been up early every morning to get my workout in, coz I really need that in order to have energy throughout the day and get good sleep and all that, but it's been tough and it's getting to me! I need to remember not to be too hard on myself and give myself some cred for everything I'm doing!
So tomorrow I'll have a nice, chill day. I'll workout with my sister and then I don't have anything more planned. If I want to study, I will, but if not I'll just relax. Coz then it's back on fri-sat-sun!
On Friday I'll work at the gym all afternoon and evening. On Saturday they are having like an education day at the gym where I'll be all day and in the evening I'm going to a big birthday party! And then I'll work Sunday again!
So yeah, hard core!

1 comment:

Kim said...

Hooray for you - definitely take some time for yourself!
Hope your mom's surgery goes well!