March 27, 2014

Power breaks


När jag pluggar behöver jag ibland power breaks (tänk power nap fast utan nap:en). Antingen tar jag bara fram mobilen och kollar instagram typ haha eller om jag är hemma tar jag fram min gitarr och spelar en trudelutt! Räcker med  5-10min för att få ett litet avbrott från kaoset i huvudet och rensa lite och samla lite energi. Sen är jag redo igen! För mig är det superviktigt med lite små breaks när jag pluggar, ofta sitter jag ju flera flera timmar i streck liksom! 
Som nu- nu tog jag en break :) Men denna gång en blogg break ;) 

Translation:
When I'm studying I always need a power break (like a power nap without the nap). Either I take up my phone and check my instagram haha or if I'm home I'll play a few minutes on my guitar to clear my mind a little! 5-10min is enough for me to get some new energy and keep going! It's important for me to take small breaks like this coz when I open the books I usually sit for many hours!
Like now- but this time I took a blogging break ;)

No comments: